Op deze pagina staat de meest recente informatie rondom de effecten van corona op onze dienstverlening. Deze pagina wordt steeds bijgewerkt met de laatste informatie.

Onzekerheid over leveringen & prijsverhogingen

Helaas heeft de corona pandemie in de wereld van BBQ grote effecten. Omdat de pandemie al langere tijd aanhoudt merken we de effecten op leverbaarheid van producten dit jaar sterker dan ooit. Alle fabrikanten en merken hebben ergens wel leverproblemen van BBQ’s, onderdelen en/of accessoires. Wij als vooraanstaande BBQ zaak kennen de problemen, maar omdat we jou als (potentiële) klant ook in 2021 een super outdoor cooking adventure willen bieden, willen we graag transparant zijn en zoveel mogelijk duidelijkheid geven.

Levertijden
Wellicht is het je al opgevallen of heb je het in het nieuws gehoord: corona heeft sterke invloed op het wereldweide vrachtverkeer. De toenemende vraag naar goederen samen met beperkte productiecapaciteit bij de fabrieken leiden tot langere wachttijden en aanzienlijk hogere vrachtkosten. Daarbij gebeurt het gewoon regelmatig dat een rederij ineens besluit om containers anders te plannen, of besluit een merk om een container toch niet naar Europa te halen. Hierdoor verkeren we soms in de onwetendheid wanneer iets beschikbaar is en dit alles maakt het uitdagend.

Impact op dienstverlening en levertijden
Wij doen er alles aan om dit zo goed mogelijk te begeleiden. Zo kopen wij groot en op tijd in (onze orders liggen bij de fabrieken vanaf oktober vorig jaar), hebben wekelijks overleg met de verschillende merken over de voortgang en kijken continu naar alternatieve producten. Uiteraard willen we je zo goed mogelijk op de hoogte houden van de leverdata mocht een product niet voorradig zijn, maar exacte data kunnen we helaas niet vaak beloven door de vele wijzigingen.

Ook nemen we bij bepaalde merken geen preorders meer aan. Wanneer wij een belofte of een verwachting uitspreken, willen we dat ook na kunnen komen. Indien een product niet voorradig is kun je een melding instellen zodat je bericht krijgt op het moment dat het weer binnen komt. Van bepaalde merken zoals Big Green Egg nemen we wel gewoon preorders aan, omdat we vanuit dit merk zekerheid hebben dat er BBQ’s blijven binnenkomen.

Wanneer een BBQ wel voorradig is, kan het leveren bij grote drukte ook iets langer in beslag nemen. We hebben de capaciteit van het aantal BBQ’s wat per dag bezorgd kan worden onlangs fiks verhoogd. We begrijpen dat je zo snel mogelijk aan de slag wilt, dat willen wij natuurlijk ook. We doen er dan ook alles aan om jouw levering zo snel mogelijk plaats te laten vinden. Graag je begrip voor deze bijzondere situatie.

Prijsverhogingen
Naast de vrachtkosten zijn de materiaalkosten ook sterk gestegen. Als gevolg hiervan zijn diverse merken gedwongen om hun prijzen te verhogen. Sommige merken hebben al een prijsverhoging doorgevoerd, andere merken hebben dit aangekondigd.

Showroom bezoek

Goed nieuws! Vanaf donderdag 29 april ontvangen we je graag ook weer zonder afspraak in de showroom. Twijfel je tussen de verschillende type barbecue’s die we hier hebben staan, wil je graag meer informatie over de verschillen tussen de kamado’s of wil je shoppen voor een nieuw accessoire of smaakmaker? Je bent van harte welkom!

Uiteraard werken we volgens de richtlijnen van het RIVM. Blijf bij klachten thuis. Houd 1,5 meter afstand.

Informatie rondom logistiek: het verzenden van je pakket via pakketpost en/of BBQ via palletvracht

Ons magazijn en de logistiek blijven geopend en werken door. Je kunt dus gerust een bestelling in de webshop plaatsen, deze wordt met liefde door ons ingepakt en verzonden. Ook BBQ’s worden nog gewoon verzonden en aan huis geleverd, indien gewenst gemonteerd.

Afhankelijk van drukte bij vervoerders (wij maken vooral gebruik van PostNL) is het mogelijk dat je pakket een vertraging oploopt. Wanneer je pakket ons magazijn heeft verlaten ontvang je een track&trace code. Houd deze goed in de gaten, dit is ook de informatie waarover wij beschikken. We vertrouwen op snelle en goede afhandeling door de vervoerder. Mocht het nu lang duren neem dan even contact met ons op. Wanneer je je bestelling per se voor een bepaalde datum wilt ontvangen, kun je ook kiezen voor afhalen.

Afhalen bij het BBQ Experience Center

Wanneer je een bestelling in de webshop plaatst en kiest voor afhalen, kun je deze komen ophalen bij het magazijn. Ingang van het magazijn is aan straat naast het BBQ Experience Center. Er is een corona proof loket ingericht. Je krijgt een bevestiging per e-mail van ons dat je bestelling klaar ligt en op kunt komen halen. Let op: pas nadat je bevestiging van ons hebt kun je je bestelling komen afhalen!

Workshops

Vanaf 20 mei geven we weer workshops! Schrijf je snel in want er zitten al veel workshops vol. Mocht je workshop onverhoopt niet door kunnen gaan in de toekomst of het verleden verzet je deze naar een andere datum via een speciaal formulier. De ontwikkelingen nog even afwachten? Geen probleem. Het betaalde bedrag blijft gewoon als tegoed staan. Bij vragen neem gerust contact met ons op.

Klantenservice

We hebben extra collega’s op de klantenservice om je zo snel mogelijk te voorzien van advies of antwoord op je vraag. Zoals je kunt begrijpen is het momenteel erg druk. We vragen om je begrip hiervoor 🙏. Stel je vraag gerust via e-mail of chat op de website, mochten we niet direct reageren, laat dan je e-mail achter en we komen er zo snel mogelijk en altijd bij je op terug.

Alternative Text

Geschreven door:

Geniet van het leven, dáár hoort BBQ bij! Als eigenaar van het BBQ Experience Center gaat hij maar al te graag in gesprek met je, want kennis delen, dat is waar hij het bedrijf ooit voor in het leven heeft geroepen.